Nižšie potenie pri ...
 
Zdieľať:
Upozornenia
Vyčistiť všetko

Pre zapojenie sa do fóra musíte byť prihlásený. Prečítajte si pravidlá používania fóra.


⇒ PRIHLÁSENIE | REGISTRÁCIA

Nižšie potenie pri tréningu

Rudo
 Rudo
(@rudo)
Nový člen ČLENSTVO ZDARMA

Ahoj Jaro, mám rýchlu otázku. Aj keď odpoveď asi poznám ale radšej sa uistim.  

Všimol som si, že keď si porovnám napríklad z minulými rokmi, keď chodím behavat a občas vo fitku tréning ze sa menej spotim. Predpokladam ze je to dobre však? 

Teraz keď je mega teplo a sú skoro 40ky teploty je to iné samozrejme ale myslím tak celkovo v priemere. 😃  

OdpovedaťCitácia
Zakladateľ témy Publikované : 25/07/2022 8:09 pm
Značky témy
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Administrator

@rudo

Dobrá otázka a zodpoviem ju veľmi rýchlo, no výstižne, aby si hneď pochopil.
 
Áno, je normálne, že sa potíš menej keď sú tvoje mitochondrie a polovodiče efektívnejšie a teda lepšie transformujú energiu.
 
Vlastne, písal som to v jednom z prvých článkov blogu o leptin a aj tu na fóre (predposledný bod), že potenie sa je skvelým znakom funkčnej štítnej žľazy a teda efektívnej termoregulacie:
 
 
 
To čo som vtedy nenapísal bol dôvod prečo, no dnes už niečo napíšeš môžem keďže je na blogu už článok o proteínoch alias polovodičoch.
 
 
 
Čo vieme od Geralda Pollacka? Že voda v blízkosti hydrofilneho materiálu separuje el. náboj. V bunke je tento materiál proteín. Naše telo je z kolagénu. Ten je tiež hydrofilny.
 
Z čoho sú tvoje svaly? Taktiež kolagén. Čo sa v nich hýbe? Aktín a myozin. Čo na to vyžadujú?
 
Kvalitný kolagén, obkolesený vodou a ATP, ktoré ho roztvára, čím polarizuje vodu, ktorá separuje a hromadí elektrický náboj. V čom je táto voda zvláštna? Že vykazuje menšiu solventnosť.
 
Čo to znamená? Že vytláča z okraja všetky soli, na čele so sodíkom samotným.
 
To znamená, že sodík bude vylúčený z bunky viac von a draslík ma naopak dokonalú atómovú veľkosť, aby sa medzi molekuly vody vtesnal a "zlepil" ich ešte viac dohromady.
 
Preto ide soľ von, keď cvičíš a preto sa po adaptácii na chlad a zefektívnení mitochondrii človek aj menej potí a tiež lepšie zvláda nie len chlad, ale aj teplo.
 
 
Keď človek naopak nemá efektívne polovodiče a hydratáciu, počas tréningu jeho mitochondrie šlapú cca 3 násobnou rýchlosťou, čím vyprodukujú viac tepla, ktoré absorbuje voda okolo a vylúči viac sodíka = viac potu = zvýšenie efektivity.
 
OdpovedaťCitácia
Publikované : 26/07/2022 6:51 am
Mirek Pramuka a Rudo sa páčilo
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Administrator

Pamätaj, že soľ znižuje EZ 👍  

OdpovedaťCitácia
Publikované : 26/07/2022 6:51 am
Rudo sa páčilo
Zdieľať: