Zdieľať:
Upozornenia
Vyčistiť všetko

Pre zapojenie sa do fóra musíte byť prihlásený. Prečítajte si pravidlá používania fóra.


⇒ PRIHLÁSENIE | REGISTRÁCIA

SIBO

Levana
(@levana)
Nový člen ČLENSTVO ZDARMA

Dobrý deň. Čo s tým? Sibo mi bolo diagnostikovane 10/19. Prechod na bezsacharidovu stravu pomohol, prestali objemné bolestivé hnačky. Len som ostala iba na cukete, kvake, uhorkach, redkovkach, vajciach, mäse a tuku. Taká veľmi redukovana KETO. Veľmi som vyčerpaná. Veľmi som unavená. Nedokážem normálne fungovať. A neviem, čo ďalej. Dakujem za otvorenie ďalších dverí                                   

OdpovedaťCitácia
Zakladateľ témy Publikované : 15/06/2021 10:47 am
Značky témy
Jaroslav Lachký
(@jaroslavlachky)
Admin

@levana

Dobrý deň.

(Ak to neprekáža, môžeme si tykať, myslím, že sa tak príjemnejšie komunikuje).

 

Čo sa týka diagnostikovania, správne chápem že myslíte v roku 2019? A akou formou bolo diagnostikované? Máte aj nejaké ďalšie konkrétne testy? Nejaké krvné vyšetrenia k tomu? Osobne ma ako prvé zaujíma minimálne hladinu vitamínu D v krvi (25-OH), možno cholesterol, TAG, prípadne iné a či ste mávali takéto problémy od malička alebo kedy začali. Tiež je dobré poznať kontext (ako žijete, kde, práca, atď., pre lepšiu odpoveď).

 

 

S tou zmenou stravy a stavom ako píšete je to už ako dlho? Myslím, ako dlho ste na takejto ketogénnej strave, ako popisujete? A tie stavy (únava a tak) tiež dlho?  Plus Váš pitný režim vyzerá ako? Akú vodu pijete a cca koľko?

 

Pýtate sa na môj názor, respektíve nejaké nové "dvierka" a rad Vám ho poskytnem, no určite to nebude jednoduché čítanie. Berte to však tak, že ak nezaberá niečo, čo robíte dlhodobo zrejme opakovanie toho istého nebude to správne, ale skôr zmena postoja a uhlu pohľadu. Robenie toho istého dokola a očakávanie iného výsledku je predsa šialenstvo. 

 

Môžem Vám poskytnúť môj pohľad, keďže nie som lekár, verím, že Vás teda aspoň nasmeruje dobrým smerom a k ďalšiemu samoštúdiu, ktoré Vám môže pomôcť.

OdpovedaťCitácia
Publikované : 15/06/2021 8:33 pm
Jaroslav Lachký
(@jaroslavlachky)
Admin

@levana

Naše črevo je veľmi zaujímavý orgán, ktorý by sa dal prirovnať k trubici a reaktoru, kde je udržiavané anaeróbne prostredie (to znamená bez kyslíkové). Teda aspoň vo väčšine prípadov. Ak sa do čriev dostane príliš kyslíka, mikrobióm sa zhoršuje (respektíve odumierajú a zjednodušujú sa tam naše kmene PROKARYOTOV=baktérií) a celé trávenie aj proces sa naruší. 

 

Za normálnych podmienok máme v tenkom čreve baktérie, ktoré pracujú aj trochu aerobne (trochu kyslíka), no v hrubom čreve už nie, tam je anaerobné prostredie, avšak aj v pažeráku a inde máme svaly a zvierače, ktoré musia byť správne regulované, aby dnu vpúšťali iba toľko kyslíku, koľko treba a iba vtedy, kedy treba. Tu prichádza na rad dvanástnik, ktorý je medzi žalúdkom a tenkým črevom a v tomto prípade je myslím problém aj tu a v jeho svaloch aj množstve kyslíka (hypoxia). 

 

Problém SIBO je práve v tom, že tieto svaly nepracujú ako majú, nemajú správnu cirkadiálnu reguláciu + nizky dopamín + nie dobré zvládanie elektrónov a protónov z potravy.

 

 

Za normálnych podmienok keď sa najeme jedla, nemáme v čreve veľa kyslíka, je tam anaeróbne prostredie. Práve tu je kľúčom Dolný zvierač pažeráka (sval). Tento sval je pod kontrolou SCN, teda cirkadiánneho rytmu a tiež dopamínu, ktorý je taktiež pod kontrolou cirkadialneho rytmu a teda svetelnej periódy, v akej žijete. 

 

Ak váš cirkadialny rytmus nepracuje a ste obklopená prílišným umelým svetlom, dopamín nepracuje dobre a vaše svaly po tele sa stávajú v priebehu rokov hypoxické (to znamená nedostatok kyslíka v mitochondriách), čo znamená, že tento sval sa nie dobre sťahuje a otvára sa viac ako by mal, čím do čreva vpusti aj viac kyslíka, čím vyhubí baktérie ktoré tam normálne majú byť a naopak sa tam premnožia baktérie, ktoré tam nemajú byť. Takto vznikne alebo sa podporí SIBO. 

 

(Neviem, či ste tu nová, alebo čítate aj blog, no k tomuto odporúčam prečítať nový článok na blogu o dopamíne, pretože DOPAMÍN je do veľmi veľkej miery zodpovedný práve za tieto svaly, ktoré neovládame vôľou) 

 

Článok nájdete tu >> https://jaroslavlachky.sk/neurotransmitery-4-dopamin-a-depresia/

 

Viete si ho vypočuť aj ako audio podcast.

https://open.spotify.com/episode/79C5X66iitTbGX0IoX3hDP?si=_4y-lSGESc6Bul8ncS9biA&dl_branch=1

OdpovedaťCitácia
Publikované : 15/06/2021 8:34 pm
Jaroslav Lachký
(@jaroslavlachky)
Admin

Pointou však je to, že čo sa obnovy čreva týka a rovnako aj správnej tvorby žalúdočných štiav, vrátane obnovy kmeňov baktérií + zahubenia baktérií v tenkom čreve, ktoré tam nemajú byť a teda zvrátenia disbiózy, treba OBNOVIŤ nízke pH, čo znamená obnoviť prevahu PROTÓNOV dnu a ELEKTRÓNOV na povrchu. Toto je prirodzený stav našich čriev.

 

Spôsob stravovania, aký ste zvolila a trochu pomohol bom správny, no je to iba jeden krok. Sám o sebe problém nikdy nezvráti. Low carb aj keto je dnes veľmi nepochopené (bohužiaľ), pretože ľudí zaujímajú kalórie a makronutrienty, no naše mitochondrie zaujímajú nie makronutrienty, ale elektróny, protóny a svetlo. 

 

Ketogenna strava má svoj evolučný zmysel z pohľadu CHLADU alebo v NOCI, keď spíme, pretože má všetko dokonale sparované a v organizme nenastanú nezhody. To znamená, že ak chcete s ketogennej stravy čerpať, potrebujete k tomu správny cyklus svetla a chlad a cirkadialne stravovanie (jedenie cez deň, na slnku). 

 

Sacharid sa totižto v mitochondrii spracúva inak, pretože aj mitochondria vtedy pracuje trošku inak. 

 

Preto veľakrát ľudia hľadajú možnosti ako ísť zdravím spôsobom a zníženie sacharidov ním skutočne je, preto lowcarb skúšajú, no nie je jedno kedy ich znížime a ako. Pretože ak je už nejaký problém, treba hľadať príčinu inde, v mitochondriách a prostredí, aké cítia, ktoré im zabraňujú správne potravu spracovávať. To sa týka aj baktérií v čreve. 

 

Pamätajte, že strava je len INFORMÁCIA z PROSTREDIA, ktorá je zakódovaná v ELEKTRÓNOCH a PROTÓNOCH daného jedla, ktorú naše mitochondrie rozlúštia a na základe toho robia patričné ROZODNUTIA.

 

 

Špecifická tvorba voľných radikálov je jedným z týchto rozhodnutí. Vo vašom prípade môžu byť vhodné sacharidy momentálne dokonca prospešné a to práve z toho dôvodu, len Vám umožnia vo výstelke čreva vytvoriť špecifické voľné radikály (najmä super oxid), ktorý Vám pomôže zbaviť sa disfunkčných mitochondrií v bruchu a aj baktérií. Avšak strava je iba krby bod a druhým je to, čo vaše telo, oko a najmä brucho vidia a cítia. 

 

My máme v tele viaceré kontaktné miesta, ktoré zachytávajú informácie (svetlo a teplotu) z PROSTREDIA, a črevo je len jedným z nich. Ďalšie je napríklad OKO, ďalšie POKOŽKA, ale aj PĽÚCA, no tým sa teraz nebudem venovať. 

 

Ak však naše mitochondrie v ČREVE dostávajú rozdielne signály ako má napr. OKO, alebo POKOŽKA, naše cirkadiálne gény, ktoré sídlia pred každým jedným génom a rovnako v každom orgáne, vrátane čreva, prestanú správne pracovať a aj daná časť tela stráca správne NAČASOVANIE, vďaka čomu nastane napríklad problém, akým je NEODUMIERANIE ENTEROCYTOV na dennej báze a teda hromadenie zlých buniek v čreve ale aj vo svaloch v bruchu, ktoré tak vypúšťajú dnu neustále veľa kyslíka a baktérie sa viac rozširujú. 

 

Predstaviť si to môžete laicky ako izbu. Vaše čreva sú izba. V normálnom stave ma zdravý človek svoje črevo ako mierne rozhádzanú izbu, ktorá má však dokonale uzavreté okná a je sterilná. Keď sa najeme, všetko v sterilné izbe začne pracovať, jedlo pekne poupratujú a pošlú kam treba. Keď však otvoríte okná, pretože žijete celý deň so zastretými žalúziami v izbe a neviete kedy je deň a kedy noc, do izby sa dostáva viac prachu aj kyslíku a už sa tam zvyšuje neporiadok a rôzny hmyz. 

 

Niečo podobné sa týka SIBO. Keď sa zamyslite, strava tento problém sama o sebe nikdy nevyrieši, pretože príčina je inde. 

 

Toto všetko skôr či neskôr vyusti aj v leaky gut, pretože zdravý človek s plne funkčným centrálnym aj periférnym cirkadiálnym cyklom, obnoví komplet všetky enterocyty (výstelku čreva) behom jedného až troch dní. 

 

Tu máte teda druhý článok, ktorý odporúčam prečítať a týka sa trochu aj tohoto a ti cirkadialneho rytmu a cirkadialnych génov

https://jaroslavlachky.sk/cirkadialny-rytmus-1-cirkadialne-geny-per/

 

A tiež tento dávnejší o strave a ako jesť počas dňa:

 

https://jaroslavlachky.sk/cirkadialny-protokol-1-optimalna-strava/  

OdpovedaťCitácia
Publikované : 15/06/2021 8:36 pm
Jaroslav Lachký
(@jaroslavlachky)
Admin

Naše črevo potrebuje na správne fungovanie veľa protónov bez kyslíka. (Protón je v podstate vodík bez elektrónu. A kyslík má elektrónov veľa, preto ho v čreve v trubici toľko nechceme) Ak tieto podmienky v čreve máme, teda iba veľa protónov, potom nám ani sacharidy pravdepodobne príliš neublížia. No u Vás to už neplatí, a treba sacharidy zmierniť (to ste spravila), avšak treba aj zaradiť obnovenie protónov v čreve, jeho hydratáciu a správnu recykláciu aj obnovu chorých buniek v ňom.

 

Metabolizmus tukov, ktoré teraz jete vo väčšom ako píšete, nám znižuje elektrický náboj na vnútornej mitochondriálnej membráne. Toto nevie ani väčšina výživových poradcov a ani tých, ktorí ketogénnu stravu propagujú. Konzumácia tukov nám skutočne znižuje množstvo miliVoltov na vnútornej membráne mitochondrie, no robí to schválne, pretože nám pomocou toho „offsetuje“ zníížené množstvo svetla, ktoré v danej lokalite je, pretože tuky sú prioritne k dispozícií mimo leta, teda v slabších solárnych podmienkach.

 

Konzumácia tukov nám zároveň zvyšuje množstvo vyprodukovaného ATP, vďaka čomu sa naše proteíny v bunke viac roztvoria a nasiaknu viacej vody, teda budú viacej hydrofilné. Vo vašom prípade to v čreve moc nie je možné, pretože tunajšie mitochondrie pravdepodobne netvoria dostatok vody a zrejme máte aj menej horčíka a jódu v tele vďaka tomu.

 

Tým hlavným spôsobom, ako čiastočne obísť zlé prostredie, v ktorom sa Vám daný problém rozvinul, je využívanie červeného a infračerveného svetla (630 nm až 850 nm prioritne) a UV žiarenie. Slnko vysiela v ktorúkoľvek hodinu, keď svieti, až 42% infračerveného svetla a zapamätajte si, že toto telo do Vás preniká až cca 10cm.

 

To znamená, že keď odhalíte svoje brucho slnku, mitochondrie v čreve aj dané baktérie to zasiahne a taktiež vodu, ktorú tam máte. Práve toto svetlo je tiež zodpovedné za tvorbu exkluzívnej zóny, čo je štvrtá podoby vody, ktorá hádajte čo....dobre nás hydratuje, donáša našim tkanivám energiu (elektróny) a taktiež vylučuje z okraja PROTÓNY (presne to, čo potrebujete mať v čreve)

 

Tu máte teda ďalší článok, ktorý potrebujete prečítať o vode:

https://jaroslavlachky.sk/energia-5-stvrta-faza-vody/

 

OdpovedaťCitácia
Publikované : 15/06/2021 8:37 pm
Jaroslav Lachký
(@jaroslavlachky)
Admin

Zopár praktických tipov, ktoré môžete robiť už teraz, popri štúdiu:

 

Samozrejme ako prvé zameriať sa na svoj cirkadiálny rytmus, dobrý svetelný cyklus, plus večer nosiť okuliare na blokovanie modrého svetla a v noci spať po tme. Taktiež cez deň a hlavne ráno potrebujete byť vonku na slnku a svoje brucho slnečnému svetlu vystaviť. 

 

  1. Čo sa toho nízko sacharidového stravovania týka, ako som písal predtým, je to v tomto prípade veľmi dobrý krok, ale musíte sa viac zamerať nie na sucho zemské zvieratká ale morské. 

 

To znamená, že potrebujete jesť čo najviac mäkkýšov, rýb, vnútornosti (tieto aj zo suchozemských zvieratiek)... (kvôli DHA, JÓDU, SELÉNU,). DHA je potrebné vo výstelke a nahrádza sa tam neustále, aby sa vedela správne každý deň opravovať a nenastal problém ako leaky gut, čiže u Vás je kritické.

 

  1. Tiež jedzte vývary. Ideálne do nich pridávať morské riasy, prípadne aj huby a kokosový olej.

 

Kokosový olej by som jedával aj častejšie. Recepty aj tipy som písal tu: https://jaroslavlachky.sk/clenska-zona/forum/optimalna-strava-recepty/recept-na-chutny-a-vyzivny-vyvar/

 

 

  1. Ďalšia dôležitá vec, na ktorú som sa schválne pýtal v úvode je Vitamín D, ale prirodzený. Tu by som začal, spraviť si krvné testy. Keď ho dostanete aspoň na 50 ng/mL (alebo 120 nmol/L).

 

Vitamín D hrá kľúčovú úlohu aj v čreve a Vaša pokoźka na jeho fungovanie potrebuje UV svetlo. Ak ho nemáte, pretože nechodíte moc von, Vaše črevo sa nebude dobre obnovovať, budete mať dnu viac kyslíka tam, kde nemá byť a tiež bude Váš vitamín D aj jeho receptory (VDR) zhoršené.

 

  1. Ďalšia vec je zbaviť sa fluóru (či už vo vode, tak aj v paste, prípadne inde).

 

 

Verím, že aspoň takto málo, čo som napísal, trochu pomôže a nasmeruje. Daný článok o dopamíne, čreve a depresiách nebol napísaný náhodou.

 

Tieto veci sa dali predpokladať už pred pár rokmi (dokonca som o nich pár rokov dozadu v knihe písal), no bežný konvenčný spôsob podľa mňa nikdy problém neuchopí správne a môže len problém tlmiť, pokiaľ si ľudia nezačnú všímať skutočné veci, týkajúce sa našej BIOLÓGIE a SVETLA okolo nás

 

Číslo 1. ↓ ↓ ↓ 

http://caloriesproper.com/artificial-light-regulates-fat-mass-no-bueno/

 

Číslo 2. ↓ ↓ ↓ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6859693/

 

OdpovedaťCitácia
Publikované : 15/06/2021 8:38 pm
Zdieľať: