Viac času na slnku ...
 
Zdieľať:
Upozornenia
Vyčistiť všetko

Pre zapojenie sa do fóra musíte byť prihlásený. Účet si vytvoríte Zdarma a ak chcete získať prístup aj k súkromnému fóru, môžete sa pridať medzi prémium členov.


PRIHLÁSENIE | Prémium Členstvo

 

Viac času na slnku a nízky Vitamín D

31 Príspevky
6 Užívatelia
13 Likes
197 Videní
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

Ahoj. Chcem sa opýtať na názor, čo si myslíš aký môže mať dôvod, že mi v lete nestúpol vitamín D? Bol som po minulé roky na testoch u lekára a mávam ho viac menej rovnaký, no tento rok som trávil viac času vonku, na priamom slnku a asi pred dvoma mesiacmi som ho mal opäť meraný a čakal som vyšší, no nebol? Vďaka 🙂   

 
Publikované : 21. októbra 2020 14:07
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

@karol ahoj. Pričiň môže byť podľa môjho názoru viac, no dôvod, respektíve efekt vyvolajú rovnaký a to, že ti niečo bráni v izomerizacii cholesterolu na vitamín D.

Asi by bolo dobré tiež vedieť, akú hodnotu máš na mysli a tiež tvoj vek pripadne aj pokožku? Či si tmavší, bledší, aspoň cca? 

 
Publikované : 21. októbra 2020 15:18
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

@jaroslav-lachky 25 na teste a vek skoro 40 rokov a pokožku skôr bledšiu. Nie som úplne bledý ale ani tmavý, niečo medzi.

 
Publikované : 21. októbra 2020 15:46
(@jaroslavlachky)
Príspevky: 3942
Admin
 

@karol v tomto prípade trvám na svojom vyjadrení. Vo všeobecnosti sa považuje hladina nad 30 ug/l, ale osobne nepovažujem túto hranicu za nijako smerodajnú. Samozrejme aj vek je dôležitý, preto som sa pýtal, ale ak je to ako píšeš, že sa ti nezvýšil, obzvlášť keď si bol viac na slnku, je to znak, že niečo s jeho koncerziou nie je v poriadku

Na konverziu treba viac vecí, napríklad LDL cholesterol, horčík, vodu, dobré kolagénové vlákna v pokožke, atď., tak by som jeden po druhom kontroloval a zasadil to do kontextu

 
Publikované : 21. októbra 2020 17:36
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

@jaroslavlachky a myslíš, že ma zmysel skúsiť doplnok, a zvýšiť ho tak?

 
Publikované : 22. októbra 2020 6:20
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

@karol Záleží na kontexte. Niekedy môže mať terapeutický zmysel, keď ho človek zvýši doplnkom, no neviem aký je tvoj. Či máš nejaky problém, kontext, atď.? Pretože mi sme u spôsobení, aby sme ho čerpali zo slnka, čo znamená, že spolu s jeho tvorbou naše telo cíti UVB lúče a všetky ďalšie oktavy, ktoré majú synergický efekt. V tele sa v tedy tvoria aj mnohé iné látky a nie len vitamín D. 

 
Avšak, ak ho aj človek suplementuje, musí vedieť kedy, ako s čím, a co robiť popri tom a čo napríklad nerobiť popri tom. Teraz, keďže už nie je u nás na SK UVB svetlo je to podľa mňa nezmysel. Možno na jar áno a súčasne s tým robiť iné veci. 
 
Čo by som však skôr teraz poradil je, sústrediť sa na veci, ktore ti pomôžu s jeho budúcou tvorbou, aj roznášanim po tele.  
 
Publikované : 22. októbra 2020 7:15
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

@jaroslav-lachky vďaka za odpoveď. A posledná vec, aké veci by mi napríklad pomohli s jeho tvorbou a roznášaním?

 
Publikované : 22. októbra 2020 12:20
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

@karol

Napríklad budovanie SOLÁRNEHO MOZOĽU. Tvoja pokožka potrebuje dostatočne zadržať VODU aj HORČÍK, aby mohol cholesterol izomerizovaž na vitamín D. Tiež potrebuješ znížiť v tele ZAPÁLI, pretože tie odoberajú cholesterol preč zo steroidných hormónov.

Na oba prípady ako prvé odporúčam zaradiť Infračervené svetlo typu A. V zime je ho vo veľkom vonku alebo skúšaj pomaličky zvyšovať ČAS vystaveniu sa CHLADU. Tiež by som však riešil, kde, ako bývaš, respektíve MIESTO (PROSTREDIE), v ktorom tráviš veľa času z dňa.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31170016/

 
Publikované : 22. októbra 2020 14:32
Karol reacted
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

@jaroslav-lachky a myslíš, že suplementovanie horčíkom má nejaký zmysel? Alebo len vyhodené peniaze?

 
Publikované : 25. októbra 2020 20:27
(@jaroslavlachky)
Príspevky: 3942
Admin
 

@karol

Horčík je veľmi zaujímavý prvok, ktorý je veľmi hydrofilný, čo znamená, že sa má rád s vodou. To znamená, že horčík tiež reaguje na infračervené svetlo, aké naše telo cíti, pretože toto svetlo penetruje veľmi hlboko do tela a ovplyvňuje štruktúru vody v ňom.
 
Horčík je veľmi dôležitý minerál, v tele sa podieľa na mnohých procesoch, aj v mitochondrii, kde je potrebný pre správny pohyb ATP, no jeho EXTERNÉ PRIDANIE do tela nemusí byť vždy dobrý nápad a opäť záleží od KONTEXTU.
 
Ak je napríklad človek DEHYDRATOVANÝ, čo sa dá zistiť podľa lacných krvných testov, pridanie horčíka u neho môže v skutočnosti vyustiť v "ZLOBU" a vyššiu tvorbu voľných radikálov, čo teda nebude veľmi prospešné. 
 
Publikované : 25. októbra 2020 20:36
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

@jaroslavlachky a ak by som chcel vyskúšať, aka forma horčíka by bola podľa teba lepšia? Lebo vraj je horčík vhodný práve aj na zvýšenie alebo skôr podporu vitamínu D.

 
Publikované : 26. októbra 2020 7:58
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

@karol Foriem horčíka je však viac, no najlepšie vstrebanie je formou POKOŽKY, VODY a SVETLA (takto to robia rastlinky napríklad cez svoje listy) alebo STRAVY. My ľudia využivame oboje. (napr. TMAVÁ ČOKOLÁDA, MANDLE, kúpanie sa v mori,...)

Cez POKOŽKU môžeš využiť povedzme kúpeľ (Epsonskú soľ) alebo v spreji.

 
Publikované : 26. októbra 2020 8:53
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

@jaroslav-lachky

A myslíš si že môže horčík teda pomôcť s vitamínom D? Vďaka za odpoveď 🙂 

 
Publikované : 26. októbra 2020 9:45
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

@karol

Áno samozrejme, horčík je potrebný v mitochondriách na cca 50 rôznych procesov a v bunke je to myslím až cez 300. A ako som písal viackrát, horčík je potrebný spolu s vodou na isomerizáciu sulfátovaného cholesterolu na vitamín D. Avšak malo by to byť súčasne s kvalitnou hydratáciou a vhodným SVETLOM. Preto som ti schválne napísal aj to prirovnanie s listom.

Všimni si v prílohe na OBRÁZKU tú podobnosť. Rastlinky schválne využívajú elektrón horčíka, aby vďaka nemu prenášali svetelnú energiu. V našom tele to môže pri cholesterole fungovať podobne.

Preto je super využiť skôr horčík cez pokožku v tomto prípade, ideálne sa aj namočiť (asi predtým) a potom by si mal mať taký povlak na pokožke a vystav ju slnku. Vtedy získaš najviac benefitov.

Avšak, vždy to musí byť riešené súčasne alebo až po tom, ako sa odstráni dehydratácia (ak je samozrejme). Typický príklad je každý CUKROVKÁR. Cukrovkári sú dehydratovaní, vďaka čomu neustále močia, pretože ich mozog neustále filtruje vodu do MOZGOMIEŠHENO MOKU a nevhodnú vodu vypúšťa z tela von. Aj preto majú cukrovkári v tele málo horčíka a konkrétne v bunke, pretože horčík potrebuje vodu a hlavne EZ okolo.  

 

Čiže môžeš vyskúšať o rok, ideálne zasa aj merať vitamín D v krvi a ak nestúpne budeš vedieť, že sa jedná o dehydratáciu na isto.

 
Publikované : 26. októbra 2020 11:03
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

Mimochodom, toto sa hodí aj tebe vedieť @simon-balsky 

 

Len som to nechcel už rozpisovať včera, už aj tak bolo informácií naraz až až 😁 chlad znižuje v tele zápal, čo je u teba takmer neustále zvýšený a aj na daných hormónoch ako si písal včera s prolaktinom a kortizolom, že ti ich merala v minulosti, sa to prejavilo. (Ďalšia vec je, že aj dopamín inhibuje prílišnú sekréciu prolaktinu a CHLAD dopamín podporuje). 

 

Myslím, že aj HsCRP by to potvrdilo vtedy. Chlad tiež elegantne v tele vytvorí viac vody, pretože zefektívny betaoxidaciu (spaľovanie tuku) v mitochondriach a práve HORČÍK ti tuto môže ešte viac pomôct. Možno tiež Epsonská soľ alebo sprej, no neviem ako budú tvoje časti pokožky reagovať (treba vyskúšať), no taktiež ako som písal vyššie, potom kožu vystaviť slnku. Lepšie vstrebeš do tela. 

 
Publikované : 26. októbra 2020 11:08
(@simon-balsky)
Príspevky: 15
BRONZOVÝ ČLEN
 

@jaroslav-lachky Díky 🙂

 
Publikované : 26. októbra 2020 11:45
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

@simon-balsky 👍

Daj vedieť v budúcnosti, ako sa darí 🙂 

 
Publikované : 26. októbra 2020 12:02
Karol
(@karol)
Príspevky: 136
ZLATÝ ČLEN
Zakladateľ témy
 

@jaroslav-lachky vďaka za typy. 🙂 možno sa ešte potom spýtam na iné

 
Publikované : 26. októbra 2020 12:36
Jaroslav Lachký
(@jaroslav-lachky)
Príspevky: 2703
Administrator Absolvent Mito hack #2023 s deutériom
 

@karol nie je zač. Od toho je tu fórum aj členská zóna 👍

 
Publikované : 26. októbra 2020 15:16
Jitka
(@jitkito1983)
Príspevky: 77
ZLATÝ ČLEN
 

@jaroslav-lachky ahojky, pry muze trvat az 48hodin nez se vitamin D vstreba z kuze do tela. Takze pri sprchovani je pak dulezite neumyvat telo mydlem (vyjimky jako intim.zona ci pod pazi). Napada me, ze jestli i tento fakt nemuze byt treba problemem se zvysenim D u tazatele. 

 
Publikované : 21. januára 2021 14:33
Karol reacted
Stránka 1 / 2
Zdieľať: